+
 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΩΝ






Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Τευχος 2 | Φθινοπωρο 2006 PDF Εκτύπωση E-mail

Θεματική ενότητα τεύχους: Διαθεματικότητα και Σχέδια Εργασίας

 vol2_2006.jpg

Περιεχόμενα

Σε πρώτη σελίδα
Ζωή Διονυσίου

Σχολική μουσική εκπαίδευση: Μία αναγκαιότητα
Μαίη Κοκκίδου

Η διαθεματικότητα, η διεπιστημονικότητα και η μουσική εκπαίδευση: Μερικές εισαγωγικές διευκρινήσεις
Σμαράγδα Χρυσοστόμου

Θεωρητικό πλαίσιο σχεδίων εργασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο project
Μαρία Αργυρίου

Ευέλικτη ζώνη
Φλώρα Καλαμάρη-Καμπουράκη

Πρόγραμμα Μελίνα - Εκπαίδευση και πολιτισμός: Μία σημαντική απόπειρα διαθεματικής προσέγγισης στις Τέχνες
Δέσποινα Τσιχλή

Η μουσική ακρόαση ως ερέθισμα για την ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικής έκφρασης των παιδιών μέσα από τη ζωγραφική
Αυγούστα Ευθυμίου

Σχολική χορωδία
Ματίνα Βενετιάδου

Έθιμα με φθινοπωρινή αύρα
Ελένη Τσούτσια Λουλάκη

Από τη μουσικοθεατρική δραστηριότητα του Διδασκαλείου Θηλέων Σερρών κατά τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1930
Γιώργος Αγγειοπλάστης

Σε πρώτη ανάγνωση  

Το τουμπελέκι και οι ρυθμοί, Λευτέρης Παύλου
Δημήτρης Σαρρής

«Το θέατρο πάει σχολείο…», Σοφία Μελιγκοπούλου
Μαρία Μελιγκοπούλου

Η μουσική στην εκπαίδευση: Το δίλημμα της διεπιστημονικότητας, Σμαρώ Χρυσοστόμου
Μαρία Αργυρίου

Η κραυγή της Μέδουσας, Χαρίκλεια Τσοκάνη
Δημήτρης Σαρρής

Ανταποκρίσεις  

Αναγόρευση του Γιώργου Λεωτσάκου σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τ.Μ.Σ. Ιονίου Πανεπιστημίου
Ζωή Διονυσίου

Σε πρώτη γνωριμία  

Σύλλογος αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθηνών
Βασίλης Μητρόπουλος

Σύλλογος αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Θεσσαλονίκης
Σοφία Αγγελίδου

Σύλλογος αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Κέρκυρας
Χριστιάννα Αδαμοπούλου

Μουσικοπαιδαγωγικά νέα και επίκαιρα


 

Βιογραφικά Συγγραφέων

 

Γιώργος Αγγειοπλάστης

 

Ο Γιώργος Κ. Αγγειοπλάστης γεννήθηκε στις Σέρρες το 1947. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την καταγραφή και δημοσιοποίηση της εξέλιξης της μουσικής στη γενέτειρά του. Άρθρα του, που αφορούν στη σερραϊκή μουσική παραγωγή μέχρι και τα τέλη του εικοστού αιώνα, έχουν φιλοξενήσει και παρουσιάσει περιοδικά της περιφέρειας και του κέντρου. Κατά την περίοδο 1984-2004 δημιούργησε αρχείο από φωτογραφικό και έντυπο υλικό. Μεγάλο μέρος του εξέδωσε και κατά καιρούς εξέθεσε. Παράλληλα, παρουσίασε νέους καλλιτέχνες της λόγιας μουσικής. Οργάνωσε αφιερώματα σε μουσικούς με τεκμηριωμένη προσφορά στην πόλη των Σερρών, με πρώτο τον περισσότερο σημαντικό Σερραίο μουσικοσυνθέτη Χρήστο Π. Σταματίου (1909-1998), μέρος του έργου του οποίου επίσης εξέδωσε. Τέλος, πρωτοστάτησε στην ίδρυση ή αναδιοργάνωση μουσικών συλλόγων, σχημάτων και χορωδιών πολυφωνικής μουσικής, συμμετέχοντας τακτικά από το 1965 ως μέλος και εκπρόσωπός τους.


 

Μαρία Αργυρίου

 

Η Μαρία Αργυρίου υπηρετεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατά την τελευταία δωδεκαετία ως μουσικός. Είναι πτυχιούχος της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών με ειδίκευση στον Ελληνικό Πολιτισμό. Από το 2004 είναι αποσπασμένη στη θέση της υπευθύνου Αγωγής Υγείας ΠΕ Πειραιά με έντονη δραστηριότητα στο χώρο των Καινοτόμων Δράσεων. Είναι Πρόεδρος του Διεθνούς Εργαστηρίου Για Τη Μουσική Εκπαίδευση και Έρευνα (International culture federation 21st Century) καθώς και Πρόεδρος της Ένωσης Εκπ/κών Μουσικής Αγωγής Πρ. Εκπαίδευσης (ΕΕΜΑΠΕ). Έχει την ευθύνη και την επιμέλεια των παιδαγωγικών εκδόσεων της ΕΕΜΑΠΕ καθώς και περιοδικών εκδόσεων προγραμμάτων τοπικής και εθνικής εμβέλειας για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την υγεία. Συμμετέχει σε συνέδρια και συμπόσια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε ερευνητικά προγράμματα παρουσιάζοντας ποικίλο συγγραφικό έργο. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

 

Ματίνα Βενετιάδου

Η Ματίνα Βενετιάδου γεννήθηκε στην Σόφια της Βουλγαρίας από Έλληνες γονείς. Σπούδασε στην Κρατική Μουσική Ακαδημία της Σόφιας «Μουσικολογία» με υπεύθυνη καθηγήτρια την prof. V.Charalampieva και «Διεύθυνση χορωδίας» με την prof. Anna Beltcheva. Παρακολούθησε σεμινάρια μουσικοπαιδαγωγικά, σύνθεσης και ανάλυσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετείχε στο διεθνές master class για διευθυντές ορχήστρας και χορωδίας στο Oregon Bach Festival στις Η.Π.Α με καθηγητή τον prof. Helmuth Rilling. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν ανώτερα θεωρητικά: αρμονία με τον καθηγητή Μ.Τσαούση, αντίστιξη, φούγκα με τους καθηγητή Ρ.Ράιτσεβα και πιάνου με τους καθηγητές Μ.Τάνεβα, Ε.Σημεόνοβα και Ι.Κρούσεφ. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα σύνθεσης με τους Π.Τριανταφυλλίδη, Ι.Παπαδοπούλου και Θ.Αντωνίου. Έχει μελετήσει τραγούδι με την I.Stiglits και την Μ.Βουλογιάννη. Απέσπασε το πρώτο βραβείο σύνθεσης στην κατηγορία «άσμα με συνοδεία» στον 3ο Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης στον Βόλο. Έχει διευθύνει της χορωδίες της Κρατικής Ακαδημίας της Σόφιας, τη χορωδία «Gachinger Kantorei» - Stuttgart, και τη "Festival Chorus & orchestra"- Oregon, Η.Π.Α. Στην Ελλάδα ίδρυσε και διηύθυνε (2002-2006) τη γυναικεία χορωδία του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια μουσικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στα Ωδεία «Φ.Νάκας» και «Ματσίγκου». Έχει αρθρογραφήσει και συμμετάσχει σε μουσικολογικά και ανθρωπολογικά συνέδρια οργανωμένα από την Ακαδημία Επιστημών της Βουλγαρίας. Είναι υποψήφια διδάκτωρ της Κρατικής Μουσικής Ακαδημίας Σόφιας στο γνωστικό αντικείμενο της Διεύθυνσης Χορωδίας.

 

Ζωή Διονυσίου

 

Η Ζωή Διονυσίου είναι Λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Σπούδασε Παιδαγωγική (Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, ΑΠΘ) και Μουσική (Πιάνο, Ανώτερα Θεωρητικά και Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική). Έχει Μεταπτυχιακό (MA) και Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD) στη Μουσική Παιδαγωγική από το Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν έρευνες στον χώρο της μουσικής παιδαγωγικής σχετικά με τη διδασκαλία της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, τα Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας, την επίδραση της παγκοσμιοποίησης στην ελληνική μουσική και μουσική εκπαίδευση, την εκμάθηση της μουσικής σε χώρους εντός και εκτός του σχολικού χώρου και άλλα. Έχει διδάξει στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Μεγάλη Βρετανία και σε σεμινάρια Μουσικής Παιδαγωγικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Φλώρα Καλαμάρη-Καμπουράκη

H Καλαμάρη - Καμπουράκη Φλώρα είναι δασκάλα και υπηρετεί ως διευθύντρια στο 22ο Δημοτικό Σχολείο του Πειραιά. Νωρίτερα,  (1991 - 2002) υπηρετούσε ως δασκάλα στο 42ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, ενώ αρχικά (1983 - 1991) δίδαξε στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, Κυκλάδες, όπου από το 1986 έως το 1991 ήταν διευθύντρια του Σχολείου. Είναι απόφοιτη της Αρσακείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ψυχικού, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Μαρασλείου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετέχει σε επιμορφωτικά προγράμματα ( Π.Ε.Κ.) και κατέχει πιστοποιημένη επάρκεια στη χρήση Η/Υ. Συμμετείχε στην υλοποίηση προγραμμάτων Καινοτόμων Δράσεων: Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων καθώς και σε συνέδρια, ημερίδες και Φεστιβάλ. Δραστηριοποιείται  καθ' όλο το χρόνο που υπηρετεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο συνδικαλιστικό και κοινωνικό χώρο και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε εκπαιδευτικά περιοδικά.

 

Μαίη Κοκκίδου

 

Η Μαίη Κοκκίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Κλασσική Κιθάρα, Ανώτερα Θεωρητικά (πτυχία Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης και Ενοργάνωσης) και Μουσική Παιδαγωγική. Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Α.Π.Θ., κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (Α.Π.Θ.) και διδάκτωρ στο πεδίο της Συγκριτικής Μουσικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι μέλος του Δ.Σ. της Καλλιτεχνικής-Παιδαγωγικής ομάδας ''ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ'' και καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρείας «Θεατρική Αναζήτηση». Έχει εκπονήσει πρόγραμμα μουσικής και θεατρικής αγωγής για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια ως εισηγήτρια και εμψυχώτρια σε θέματα καλλιτεχνικής παιδείας και μουσικής παιδαγωγικής. Είναι μέλος της ΕΕΜΕ, της ΕΕΜΑΠΕ, της OMEP, της EAS, της ISME και της ASCD. Υπηρετεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο νομό Κοζάνης και διδάσκει ως Ειδική Επιστήμων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο μάθημα της Διδακτικής της Μουσικής και σε μαθήματα επιλογής σχετικά με την Αισθητική Παιδεία.


Ελένη Τσούτσια-Λουλάκη

 

Η Ελένη Τσούτσια - Λουλάκη είναι Μουσικοπαιδαγωγός. Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά και πιάνο στο Εθνικό Ωρδείο, καλαμένια φλογέρα στοη Ελληνική Συντεχνία Φλογεροπαικτών και φλάουτο με ράμφος στο Ωδείο Kodaly. Παρακολούθησε για δύο χρόνια (1989-1991) Μουσικοκινητική και Ρυθμική Αγωγή στα Συστήματα Orff-Dalcroze στη Σχολή Μωραΐτη. Επίση σπούδασε στο Τμήμα Επαγελματικής Μετεκπαίδευσης στη Διεύθυνση Χορωδίας και στο Μουσικοπαιδαγωγικό Σύστημα Kodaly (1998-2002), και αποφοίτησε από το Ωδείο Kodaly. Σπούδασε δημοσιογραφία στη Σχολή Δημοσιογραφίας "Όμηρος" (1981-1984) και παρακολούθησε όλο τον κύκλο (1981-1984) των θεωρητικών μαθημάτων στη σχολή Εθνικού Θεάτρου. Ήταν αρχισυντάκτρια του θεατρικού περιοδικού "Εκκύκλημα" (1983-1985). Είναι διευθυντικό μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού "Ρυθμοί". Είναι επίσης μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού "Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα". Είναι γραμματέας του Δ.Σ. της Ελληνικής Συντεχνίας Φλογέρας από καλάμι. Δίδαξε φλάουτο με ράμφος και θεωρία της μουσικής σε Ωδεία και Σχολεία (Σχολή Ματέυ, Σχολή Μ. Αιδονόπουλου, Μουσικό Γυμνάσιο Ιλίου). Διδάσκει φλάουτο με ράμφος και τα μαθήματα της μουσικής προπαιδείας και προθεωρίας στο Ωδείο Koday και στο Ωδείο Tiegerman. Το βιβλίο της "Παίζω μουσική, οι παιχνιδιάτορες της φλογέρας" κυκκλοφορεί από τις εκδόσεις Νικολαΐδη.

 

Σμαράγδα Χρυσοστόμου

 

Η Σμαράγδα Χρυσοστόμου αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1993. Αναγορεύθηκε διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής από το Πανεπιστήμιο του Reading της Μεγάλης Βρετανίας το 1997. Είναι κάτοχος πτυχίου και διπλώματος πιάνου από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Τον Νοέμβριο του 2000 εξελέγη Λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και τον Δεκέμβριο του 2005 εξελέγη στη βαθμίδα του Επίκουρου στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Έχει διδακτική εμπειρία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης - Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, University of Illionois at Urbana-Champaigne Department of Curriculum and Instruction, Young Musicians Scholarship Scheme at Reading, Berkshire, σεμινάρια ΠΕΚ σε διαφορετικά μέρη της Ελληνικής επικράτειας, σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης –γενικά και μουσικά). Έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε ελληνικά και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε πολυάριθμα διεθνή συνέδρια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Education and the Arts καθώς και στο υπό έκδοση Handbook of Research in Arts Education. Πρόσφατα (2006) κυκλοφόρησε το βιβλίου της με τίτλο «Η Μουσική στην Εκπαίδευση: το Δίλημμα της Διεπιστημονικότητα», από τις εκδόσεις Παπαγρηγορίου- Νάκας. Στις δημοσιεύσεις της περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα:

  • 2005, Η διεπιστημονική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής. Μουσικολογία, 19.
    2004, Interdisciplinary Approaches in the New Curriculum in Greece: a focus in music education. Arts Education Policy Review, 105, 5, 23-30.
  • 2004, Traditional Greek Music: Ways of preserving our heritage and transmitting it while enhancing its holistic qualities. Στο Shand, P. (ed). Music Education entering the 21st Century. Australia: ISME.
  • 2001, Η Μουσική στην προσχολική και πρώτη πρωτοβάθμια εκπαίδευση: σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Νέα Παιδεία, ν.18, σελ.28.
  • 1997, The competence-based model for educating music teachers. Are there lessons to be learned for Greece from its application in England? Στο Leong, S. (ed) Music in Schools and Teacher Education a Global Perspective. Perth, Australia: CIRCME.
  • Είναιμέλοςπολλώνδιεθνώνεπιστημονικώνοργανώσεωνγιατηνεκπαίδευσηκαιτημουσικήεκπαίδευσηόπως International Society for Music Education (ISME), Music Educators National Conference (MENC), American Educational Research Association (AERA), European Educational Research Association (EERA), κ.ά.

 

 

 

 

 
< Προηγ.   Επόμ. >